Syyskokouksen 7.11.2023 päätöksiä

11.11.2023

Yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous pidettiin 7.11.23 Seurakuntakeskuksen yläsalissa.
Paikalla oli yli 50 jäsentä. Kokouksen esityslistalla oli sääntömääräisten syyskokousasioiden lisäksi mm. uudet säännöt  ja yhdistyksen nimen muutos.

Kokouksen puheenjohtajana toimi Juha Kontinen ja sihteerinä Juho Kuuselo.

Kokouksen järjestäytymisen jälkeen käsiteltiin ja hyväksyttiin uudet säännöt.
Senioriliitto on käynnistänyt yhdistysten sääntöjen muutosvalmistelun vuonna 2021, useiden vaiheiden jälkeen säännöt olivat valmiit tuotavaksi yhdistyksen kokoukselle päätettäväksi.
Olennainen muutos edellisiin sääntöihin on, että jatkossa yhdistyksellä on vuodessa vain yksi yhdistyksen kokous entisten kevätkokouksen ja syyskokouksen sijaan. Yhdistyksen kokous on pidettävä 30.6. mennessä.  Uudet säännöt hyväksyttiin.  Sääntöpykälässä käsiteltiin mm. yhdistyksen hallituksen esitys uudeksi nimeksi. Nimeksi päätettiin yksimielisesti: Mikkelin seniorit ry
Mainittakoon, että Patentti- ja rekisterihallitus on jo 8.11.23 rekisteröinyt uudet säännöt virallisesti käyttöön.

Jäsenmaksu päätettiin pitää entisen suuruisena eli 30€/vuosi.

Hyväksyttiin vuoden 2024 toimintasuunnitelma ja talousarvio.

Vuoden 2024 puheenjohtaja ja hallitus: Ritva Kilpeläinen valittiin jatkamaan puheenjohtajana. Tulevan vuoden hallitukseen valittiin Martti Hyötyläinen, Seppo Karp, Kirsti Lilja, Marja Tiilikainen, Erkki Valjakka, Helena Ågren ja uusina jäseninä Merja Karp ja Anne Kovanen. Hallituksen jäsenen toimikausi on enintään kuusi vuotta.
Hallituksen järjestäytymiskokous pidetään 27.11.2022.

Vuoden 2023 toiminnantarkastaja on Seija Teittinen ja varatoiminnantarkastaja Asta Kurki.

Puheenjohtaja nimettiin yhdistyksen edustajaksi piirihallitukseen.

Hallitus valtuutettiin nimeämään edustajat piirin syys- ja kevätkokouksiin.

Keskiviikkoisin kotitalouksiin jaettava Mikkelin kaupunkilehti on yhdistyksen virallinen ilmoituslehti.

Kokouksen jälkeen Suur-Savon sähkö Oy:n toimitusjohtaja Markus Tykkyläinen kertoi sähkön toimitusvarmuudesta. Erittäin mielenkiintoiseksi koettu esitys kirvoitti kysymyksiä ja keskustelua aiheesta.

11.11.23/MK